Digital Health startupok kerekasztala - Elindulás nehézségei. Mik a növekedés korlátai? Nemzetközi terjeszkedés tapasztalatai. Hogyan tudnak az egészségügyi iparral együttműködni?

Digital Health startupok kerekasztala - Elindulás nehézségei. Mik a növekedés korlátai? Nemzetközi terjeszkedés tapasztalatai. Hogyan tudnak az egészségügyi iparral együttműködni?

Havlik Tamás (DiabTrend), Dr. Peták István PhD. (Oncompass), Straub Fanni (Foglalj Orvost), Moderátor: dr. Varga Dániel (Schoenherr Hungary)

Straub Fanni (Foglalj Orvost)

A FoglaljOrvost.hu egy évtizeddel ezelőtti indulásákor egy teljesen más magánegészségügyi piac volt jellemző Magyarországon,
mind a keresleti, mind a kínálati oldalon jóval kevesebben voltak, a piac nem volt ennyire szervezett és koncentrált. Bár a felhasználói/páciensi oldalon megvolt az igény a digitális megoldásokra, online orvosvadászatra és foglalásra, az orvosokkal sokkal nehezebben haladtunk. A régimódi módszerek, mint példuál a kézzel vezetett naptár, komoly ellenállást okoztak, illetve a dokumentálatlan rendelések, lakásrendelők a piac, a potenciális partnerek felkutatását is nehezítették. A kezdeti időszakban magam, később munkatársaim járták a kerületeket, rendelőket, és gyűjtötték az online foglalásra nyitott orvosokat, intézményeket, ahol akkor még a FoglaljOrvost.hu-ra elsősorban, mint marketingcsatornára tekintettek.  
 
Az egészségügy változásai, a magánpiac erősődése egyértelműen segítették a FoglaljOrvost.hu növekedését, –ahogy a magánegészségügyet egyre többen vették igénybe, az online foglalások száma 5 év alatt tízszeresére növekedett, 2019-ben meghaladta az évi 180 ezresfoglalási számot. Jelenleg még mindig növekedési szakaszban vagyunk, a foglalási számok és az orvosok létszáma is emelkedik, de egy egészen más piaci környezetben dolgozunk, mint 10 éve; a hiányszakmákban, mint például az endokrinológia már nálunk sem lehet rövid határidőn belül időponthoz jutni. Mai státuszunkban sokkal inkább versenytelőnyt tudunk biztosítani az online foglalásban, ahogy rendkívül jó információforrást jelentünk úgy a pácienseknek az értékelésekkel, mint a versenytársakra kíváncsi magánrendelőknek. Míg 10 éve a papíros naptár ellenében beszéltük rá az orvosokat a portál használatára, ma már a magánegészségügyi intézmények digitalizációjában vállalunk oroszlánrészt, az online foglalási rendszerrel (mely szabadon használható a szerződött rendelők számára), asszisztenstámogató szoftveres megoldásunkkal.
 
Folyamatos, aktív kapcsolatot ápolunk a szakorvosokkal, rendelőkkel, azok vezetőivel, asszisztensekkel, hogy terveiket, céljaikat, a piaci változásokat naprakészen ismerhessük, és adott esetben digitális megoldást nyújsunk. Így az idei év két jelentős újdonsága a kártyás fizetés bevezetése lesz, valamint hogy az online konzultációkhoz minden elvárást teljesítő felületet biztosítsunk.